مدیریت شغل چیست؟ راهنمای مبتدی برای فرآیند و فناوری
بهعنوان یک کسبوکار جدید، ارائه شغلی که در دست دارید، اغلب اولویت شماره یک شماست و فکر کردن به بهینهسازی فرآیند معمولاً مشکل را حل میکند.
صفحهگستردهها، ایمیلها و راهحلهای موقت دیگر به شما امکان میدهند کار را انجام دهید و به مرحله بعدی بروید.
با این حال، زمانی که کسب و کار شما شروع به رشد و افزایش پیچیدگی می کند، ناگزیر با چالش هایی مواجه خواهید شد که مانع از دستیابی کسب و کار شما به پتانسیل کامل می شود. ورود دستی داده ها و جابجایی اطلاعات بین سیستم های متعدد منجر به اتلاف زمان، خطاهای مکرر و عدم مشاهده عملیات شما می شود.
در این پست وبلاگ، مفهوم مدیریت شغل را معرفی می کنیم، چارچوبی برای اینکه چگونه کسب و کار شما می تواند چرخه شغلی شما را به طور کلی ببیند، و شروع به معرفی فرآیندها و فناوری های مفید می کنیم. بعلاوه، ما انواع مختلف نرم افزارهای مدیریت شغل را بیان می کنیم تا بتوانید راه حل های مناسب خود را کشف کنید.
مدیریت شغل یک رویکرد سیستماتیک برای اجرای کلیه فعالیتها در چرخه شغل و استفاده از بینش (های) بدست آمده از مشاغل برای بهبود مستمر عملیات تجاری است.
بیایید آن را تجزیه کنیم:
رویکرد سیستماتیک: مدیریت شغل شامل کاربرد عمدی سیستمها، فرآیندها و فناوری در نحوه اجرای مشاغل است تا بتوانید دادههای شغلی را جمعآوری کرده و گردش کار خود را در طول زمان بهینه کنید.
انجام فعالیتهای چرخه شغلی: مدیریت شغل شامل بهینهسازی نحوه تکمیل هر مرحله از چرخه شغلی توسط سازمان شما است تا کار کارآمد و دقیق ارائه شود.
بهبود مستمر عملیات تجاری: مدیریت شغل شامل استفاده مداوم از داده ها برای انتخاب، اولویت بندی و بهبود مشاغل برای به حداکثر رساندن موفقیت و سود سازمانی است.
چه نوع مشاغلی نیاز به مدیریت شغلی دارند؟
مدیریت شغل برای هر کسب و کاری که کار را تکمیل می کند اعمال می شود. در این زمینه، یک شغل قطعهای از کار است (اغلب کاری است که پرداخت میشود و برای مشتری) با محصولات تحویلی مشخص و تاریخ شروع و پایان مشخص.
برخی از رایج ترین انواع مشاغل که مدیریت شغلی را برای ارائه خدمات اعمال می کنند عبارتند از:
شرکت های معماری
آژانس های خلاق و طراحی
مشاوران
خدمات ساخت و توسعه
شرکت های مهندسی
خدمات آی تی
شرکت های حسابداری و حسابداری
این لیست مطمئناً جامع نیست - چندین صنعت و تجارت مرتبط دیگر (به عنوان مثال، محوطه سازی، نقاشی، برنامه ریزان عروسی) وجود دارند که می توانند از مدیریت شغل برای سازماندهی نحوه کار خود استفاده کنند.
چرخه شغلی شما شامل تمام فعالیت هایی است که برای مدیریت مشاغل انجام می دهید. مدیریت شغل مستلزم آن است که کسب و کارها به چرخه شغلی به عنوان یک سیستم منسجم فکر کنند، نه مجموعه ای از وظایف مجزا، با هدف افزایش کارایی بین مراحل.
با توجه به اینکه هر کسب و کار منحصر به فرد است ، چرخه شغل هر کس کمی متفاوت خواهد بود (برخی از مشاغل ممکن است بیشتر برآورد کنند ، در حالی که برخی دیگر فقط از نقل قول های قیمت استفاده می کنند). بهعلاوه، اگر کسبوکار جدیدتری هستید، ممکن است بخشهایی از چرخه شغلی وجود داشته باشد که هنوز باید آنها را اجرا کنید - مانند ردیابی زمان کارمند یا گزارش عملکرد. با این حال، اکثر مشاغل خدمات حرفه ای مجموعه استانداردی از فعالیت ها را برای مدیریت مشاغل تکمیل می کنند.
توجه به این نکته مهم است که این مراحل نیازی به انجام متوالی ندارند و بسیاری از آنها می توانند همزمان در جریان باشند. علاوه بر این، دادههای جمعآوریشده در یک مرحله اغلب برای انجام فعالیت دیگری در چرخه (مثلاً مدیریت جدول زمانی و مدیریت کار در حال انجام) ضروری است.
همانطور که گفته شد، چرخه مدیریت شغلی هر کسب و کاری متفاوت است. وقت گذاشتن برای تعریف چرخه مدیریت شغلی شما برای درک فعالیت هایی که ممکن است به طور ناکارآمد اتفاق بیفتند مفید خواهد بود (و بنابراین از فرآیندهای متفکرانه و/یا فناوری مناسب برای مدیریت بهتر بهره می برد).
در زیر ، ما ده مرحله اصلی چرخه شغل معمولی و ملاحظاتی را که با هر مرحله همراه است ، بیان کرده ایم. از این موارد به عنوان نقطه شروع برای تعریف چرخه مدیریت شغل خود استفاده کنید:
رهبری و مدیریت ارتباط با مشتری: تیم شما چگونه فعالیت های مرتبط با سرنخ ها را دنبال می کند؟ چگونه دادههای سرنخ را از وبسایت خود دریافت میکنید و از آن دادهها برای ایجاد مظنه یا تخمین استفاده میکنید؟ چگونه کسب و کار شما تمام مخاطبین پایگاه داده شما را مدیریت می کند؟
نقل قول، برآورد و مدیریت بودجه: چگونه یک پیشنهاد یا برآورد پذیرفته شده را به یک شغل فعال تبدیل می کنید؟ چگونه اندازه میگیرید که آیا بودجه را دنبال میکنید تا قیمت پیشنهادی یا تخمینی خود را برآورده کنید؟
مدیریت وظایف: چگونه وظایف را به کارمندان اختصاص می دهید؟ کارمندان شما چگونه می دانند که چه وظایفی به آنها محول شده است و چه مقدار زمان باید به هر شغل اختصاص داده شود؟ تیم شما چگونه کارهای آینده، در حال انجام، در حال تعلیق یا لغو شده را مدیریت می کند؟
برنامه ریزی و مدیریت ظرفیت: چگونه وظایف را برای کارکنان برنامه ریزی می کنید تا نرخ بهره برداری بهینه را حفظ کنید؟ از کجا می دانیآیا تیم شما ظرفیتی برای انجام پروژه های آینده دارد؟
مدیریت برگه زمانی: چگونه زمان کارمند را ردیابی می کنید و آن را به شغل صحیح اختصاص می دهید؟ چگونه از داده های جدول زمانی کارکنان برای درک نرخ بهره وری استفاده می کنید؟
مدیریت ایمیل و اسناد: تیم شما چگونه اسناد را مدیریت می کند و همه اطلاعات مربوط به مشتری یا شغل را به اشتراک می گذارد؟
خرید و مدیریت هزینه: چگونه هزینهها را به شغل و هزینه به مشتری، در صورت لزوم، ردیابی و تخصیص میدهید؟ چگونه سفارشات خرید و همگام سازی صورتحساب ها را با سیستم حسابداری خود پیگیری می کنید؟
مدیریت کار در حال انجام (WIP): چگونه اطمینان حاصل می کنید که تمام مشاغل فعلی شما فاکتور می شوند؟ چگونه مشکلات را قبل از اتمام کار شناسایی و برطرف می کنید؟
مدیریت فاکتور، پرداخت و تطبیق: چگونه پرداخت را از مشتریان صورتحساب و دریافت میکنید؟ چگونه داده های مالی را با سیستم حسابداری خود همگام می کنید؟
گزارش دهی: چگونه در مورد مشاغل گزارش می دهید و بینشی از سودآورترین و کم سودترین مشتریان خود بدست می آورید؟ چگونه بهره وری کارکنان را اندازه گیری می کنید؟ چگونه متوجه می شوید که مشاغل شما با بودجه کار می کنند؟
بدون ابزار مناسب، مدیریت چرخه شغلی شما ممکن است طاقت فرسا به نظر برسد، اما با نرم افزار مدیریت شغل، کار بسیار آسان تر می شود.
نرم افزار مدیریت شغل به مجموعه ای از پلتفرم ها و راه حل های موجود اشاره می کند که به منظور ارائه ابزارهایی برای مشاغل برای مدیریت چند یا همه مراحل چرخه شغلی آنها طراحی شده است (همانطور که در بالا توضیح داده شد).
مزایای کلیدی نرم افزار مدیریت شغل مبتنی بر ابر
نرمافزار مدیریت شغل به طور فزایندهای در حال تبدیل شدن به بخش اصلی پشته فناوری کسبوکار خدمات حرفهای است – برخی از مزایای متعدد آن عبارتند از:
سیستم های ساده و افزایش کارایی فرآیند
ضبط دقیق و در زمان واقعی داده ها
جریان یکپارچه داده ها در کل چرخه کار
بینش تجاری انتقادی در مورد تمام جنبه های شغل شما
همکاری آسان بین اعضای تیم
انواع نرم افزارهای مدیریت مشاغل
انواع مختلفی از نرم افزارهای مدیریت شغل وجود دارد و راه حلی که انتخاب می کنید بستگی به نیازها و بودجه منحصر به فرد تیم شما دارد. تعریف چرخه شغلی به شما کمک می کند تا درک بهتری از نیازهای کسب و کار و الزامات مدیریت شغل خود داشته باشید.
با توجه به چشم انداز گسترده (و بالقوه گیج کننده) برنامه، ما پرکاربردترین راه حل های مدیریت شغل را بررسی کرده ایم و پنج دسته اصلی را ایجاد کرده ایم که به شما در درک گزینه های خود و شناسایی نوع راه حل مناسب برای شما کمک می کند:
برخی از راه حل های حسابداری (مانند Xero) دارای راه حل های اساسی مدیریت شغل هستند که مستقیماً در برنامه قرار داده شده اند. این راه حل ها راه خوبی برای شروع مشاغل کوچک است (معمولاً برای پنج کارمند یا کمتر مناسب است) ، اما با پیشرفت کسب و کار شما ، عملکرد محدودی را ارائه می دهند.
متخصصان گردش کار: راه حل های این دسته بر نوع خاصی از گردش کار متمرکز هستند که سازگاری با روش های دیگر کار دشوار است و بنابراین برای طیف محدودی از انواع مشاغل مناسب هستند. به عنوان مثال، تکنسین های خدمات میدانی برای اجرای تجارت خود به فناوری خاصی مانند ردیابی جغرافیایی، صورتحساب و پرداخت در محل و گرفتن امضای الکترونیکی نیاز دارند.
متخصصان کارکرد: این راه حل ها بر یک یا چند مرحله از چرخه مدیریت شغل (به عنوان مثال، نقل قول، مدیریت کار، یا ردیابی زمان) تمرکز می کنند. در حالی که آنها عملکردهای عالی را در منطقه خود ارائه می دهند، کسب و کارها باید چندین محصول را ترکیب کنند تا تمام فعالیت های چرخه شغلی را پوشش دهند.
متخصصان صنعت: برخی از راه حل های مدیریت شغل برای رفع نیازهای یک صنعت خاص طراحی شده اند. این راهحلها معمولاً کل چرخه شغلی را پوشش میدهند و ویژگیهای اضافی خاص صنعت را ارائه میدهند (مانند جستجوی تضاد منافع مشتری برای شیوههای قانونی). به دلیل قیمت بالاتر، راه حل های خاص صنعت اغلب توسط مشاغل بزرگ و بالغ با نیازهای بسیار خاص مورد توجه قرار می گیرند.
سیستم های مدیریت شغلی عمومی: راه حل های مدیریت مشاغل به صورت انتهایی برای کل چرخه شغلی کارکردی را ارائه می دهند و انعطاف پذیر بوده و با انواع مشاغل متناسب است. راه حل های این دسته از نظر عملکرد ویژگی و قیمت متفاوت هستند - ترفند انتخاب راه حلی است که تعادل مناسبی بین نیازها و بودجه برقرار می کند.
به گزارش خبرگزاری موج، برای داشتن یک زندگی مرفه و پر آسایش، مؤلفههای بسیاری اثرگذار هستند که یکی از آنها، داشتن یک خودرو شخصی است. داشتن خودرو شخصی یکی از مواردی است که میتواند کیفیت و رفاه زندگی اشخاص را افزایش دهد. افراد برای رفت و آمد سریعتر درون شهری و برون شهری، به یک خودرو نیاز دارند. وضعیت اقتصادی، تورم و گرانی شدید باعث شده است برخی از مردم توانایی خرید یکباره خودرو را از دست بدهند. این واقعیت جامعه است که بسیاری از افراد نمیتوانند مبلغ مورد نیاز برای خرید یک خودرو را به یک باره پرداخت کنند. در چنین شرایطی، مراجعه به مراکزی که به امر فروش اقساطی خودرو میپردازند میتواند انتخاب بسیار خوب و کمک کنندهای باشد. اما بابد دانست که در هر امری، پیدا کردن بهترین شرایط و بهترین مرکز پیش از مراجعه بسیار اهمیت دارد، اقدامی که میتواند سبب مزایای مادی نیز شود. به همین جهت، امروز قرار است به شما یک مرکز فروش اقساطی خودرو معرفی کنیم، مرکز فروشی که به داشتن بهترین شرایط در این زمینه معروف است. در ادامه با شرایط و ویژگیهای شرکت فعال و موفق سایا خودرو در امر فروش اقساطی خودرو آشنا خواهید شد.
اقساط کم با هزینه مناسب
اگر سری به شرکتهای فعال در زمینه فروش اقساطی خودرو بزنید متوجه خواهید شد که حداقل مبلغی که برای پرداخت قسط در نظر میگیرند نیز باز مبلغ قابل توجهی است که بسیاری از افراد توانایی پرداخت آن را ندارند. بسیاری به دلیل بالا بودن قیمت قسطها نیز قید خرید اقساطی خودرو را نیز به کل میزنند و مجبور میشوند برای همیشه بی وسیله باقی بمانند. در میان بازار چنین شرکتهایی، شرکتهایی نظیر سایا خودرو نیز وجود دارند که حداقلهایی نزدیکتر به حداکثرهای جامعه را در نظر میگیرند تا افراد با بودجه کم نیز بتوانند به خودرو مورد علاقهشان برسند. مراعات جیب مشتریان را کردن، از ویژگیهای جالب توجه سایا خودرو است که در مورد همه محصولات این شرکت صدق میکند و فروش اقساطی پژو پارس دوگانه و سایر محصولات این شرکت تحت آن، باعث شده است بسیاری به آرزوی خود در مورد خرید خودرو شخصی برسند.
انعطافپذیری در امر پرداخت
همان طور که گفته شد در سایا خودرو اقساط مناسبی را برای خودروها در نظر میگیرد اما از آن بهتر این است که، همین اقساط کم مقدار نیز میتوانند با توجه به بودجه و شرایط مشتریان تنظیم شوند در حالی که در سایر مراکز فروش اقساطی خودرو چنین چیزی ممکن نیست. معمولاً در آنجا شما با اقساط از پیش تعیین شدهای رو به رو خواهید شد که غالباً امکان تغییر را هم ندارند و در صورت عدم توانایی پرداخت آنها، باید قید خرید خودرو را بزنید و هیچ ملاحظهای در مورد بودجه و شرایط شما در نظر گرفته نخواهد شد اما در سایا خودرو میتوانید با شرح شرایط و توان پرداختتان، اقساطی مناسبتر نظیم کنید تا در پرداخت دقیق و به موقع آنها به هیچ مشکلی برنخورید و از این جهت در آسایش و راحتی باشید.
دارا بودن مجوزهای لازم
این که افرادی به نام کلاهبردار در هر جامعهای وجود دارند مسئلهای غیرقابل انکار است. دادگاهها امروزه پر هستند از افرادی که اصطلاحاً مال باخته نامیده میشوند اما برخی از آنها حاصل تلاش و کار کردن در کل مدت زمان زندگیشان را به غفلت و سرسری گذشتن از مسائل مهمی نظیر محتاط عمل کردن باختهاند. یکی از موارد شایع کلاهبرداری، همین مسئله فروش اقساطی خودرو است. افرادی با دست و پا کردن یک شرکت ظاهری، شروع به فروش اقساطی و حتی نقدی خودروهایی میکنند که وجود خارجی ندارند. افراد بسیاری با فریب خردن از ظاهر شرکت و فروشندگان به ظاهر مشتری پسند، مبلغ هنگفتی را به عنوان پیش پرداخت به آنها تقدیم میکنند و به انتظار خودرویی مینشینند که هیچوقت وجود نداشته است. از انجام چنین اتفاقی میتوان از طریق چک کردن مجوزهای شرکتها جلوگیری کرد. اما بدانید که شرکت سایا خودرو، یکی از بهترینها در زمینه فروش اقساطی انواع خودرو نظیر فروش اقساطی ساینا، دارای تمامی مجوزهای لازم است تا خیال مشتریان عزیز را از همه جهت راحت کند تا بتوانند بدون نگرانی جهت خرید خودرو به آن مراجعه کنند و خودرو مورد نظرشان را ابتدا دریافت کرده و سپس پیش پرداخت لازم را پرداخت نمایند.
تحویل فوری
یکی از نگرانیهای شایع در افرادی که قصد مراجعه به مراکز فروش اقساطی خودرو را دارند؛ این است که از دیگران شنیدهاند تحویل خودرو اقساطی مدت زمان زیادی طول میکشد که در مواردی درست است. تحویل بلند مدت برخی از مراکز سبب به وجود آمدن این تفکر شده است و سبب عدم تمایل بسیاری نسبت به خرید اقساطی شده است چرا که پرداختن قسطهای چیزی که عملاً آن را ندارید و مدام باید در انتظار آن باشید برای همه مسئلهای به شدت ناخوشایند است. اما جالب است بدانید در مراکزی نظیر سایا خودرو چنین نیست. تحویل فوری و بدون معطلی، حتی تحویل
یک ساعته نیز در این مرکز فروش خودرو اقساطی ممکن است و مشتریان میتوانند با سرعت هر چه تمامتر، خودروشان را تحویل گرفته و در حینی که از آن بیشترین استفاده و لذت میبرند اقساط آن را پرداخت کنند.
تنوع بالا
بسیاری تصور میکنند امکان خرید اقساطی تنها مختص خودروهای داخلی و ساده ای است که در خیابان روزانه تعداد بالایی را از آنها میبینیم و تنها میتوانند با پرداخت نقدی و یک باره صاحب خودروهای مدل بالا و خارجی شوند. خبر خوش برای سخت پسندانی که مدلهای بالاتری را برای خرید مد نظر دارند این است که سایا خودرو امکان خرید اقساطی را برای انواع خودروهای داخلی و خارجی فراهم کرده است. به عنوان مثال فروش اقساطی چانگان CS35 یکی از شیکترین و پرطرفدارترین خودروهای چینی موجود در بازار ایران در سایا خودرو صورت میپذیرد. خودرویی که کیفیت بالا و ظاهر جذاب آن بسیاری از مشتریان را به سمت خود جذب میکند را میتوان از سایا خودرو برای همه مزیتهای آن به راحتی خرید.
سایا خودرو
در مطلبی که خواندید؛ با مزایای سایا خودرو به عنوان یکی از بهترین مراکز موجود در حوزه فروش اقساطی خودرو آشنا شدید و احتمالاً میخواهید بدانید چگونه میتوان به سایا خودرو مراجعه کرد. برای مشاهده خودروها و خرید اقساطی از سایا خودرو میتوانید به سایت آن به نشانی اینترنتی http://www.sayakhodro.com مراجعه کنید و خودرو مورد علاقهتان را با ویژگیهای شگفت انگیزی نظیر امکان پرداخت وجه پس از تحویل، پرداخت حداقلِ پیش پرداخت، تنظیم اقساط ? تا ?? ماهه بنا به شرایط و توانایی پرداخت و همچنین بدون نیاز به ضامن، به راحتی بخرید.
چوب ترموود فنلاندی یکی از چوبهای بسیار با کیفیت و مرغوب از نوع ترمو وود است که به دلیل زیبایی بینظیر، کیفیت فوقالعاده، مقاومت بسیار بالا توانسته جایگاه ویژهای را به خود اختصاص دهد. چوب ترموود فنلاندی، چوبی میباشد که از چوب بهترین و مرغوبترین درختان کاج موجود در فنلاند تهیه و تولید میشود.
کشور فنلاند به دلیل شرایط آب و هوایی که دارد منبع غنی از درختان کاج و صنوبر میباشد به همین دلیل چوب ترموود فنلاندی یکی از چوبهای ترمو وود معروف و مشهور میباشد که علاوه بر کیفیت بینظیر دارای رنگهای فوقالعاده زیبا و منحصر به فردی است.
ترمووود فنلاندی
چوب ترمو وود فنلاندی یکی از چوبهای بسیار با کیفیت و مرغوب است که از چوب درختهای گردو و صنوبر فنلاند استفاده شده است. از ویژگیهای این نوع چوب میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
استفاده و یا اجرای این فرآیند و روش تنها برای شرکتهایی امکانپذیر است که دارای مجوز رسمی بوده و همچنین جز عضو انجمن بینالمللی ترموود به حساب میآیند. ترموود فنلاندی نوعی برند تجاری است که کیفیت نهایی محصول را مشخص میکند. مجهز بودن برند و یا نام تجاری چوبهای ترمو وود فنلاندی باعث میشود تا مصرف کننده با اطمینان کامل نسبت به خرید خود اقدام کند.
ترموود فنلاندی
یکی از سوالهایی که ذهن مصرفکننده و یا خریداران را درگیر کرده این است که قیمت این نوع چوب چقدر است؟ در پاسخ به این سوال باید گفت قیمت ترموود فنلاندی نسبت به نمونه های دیگر چوب ترمو وود گرانتر هستند و با توجه به کیفیت، مقاومت، زیبایی و موارد دیگر بسیار مناسب خواهد بود.
از این نوع چوب ترمو میتوان برای ساخت انواع پلههای چوبی، نمای داخلی ساختمانها و تزئینات داخلی ساختمان مانند کف پوش، کابینت، نردههای داخلی چوبی، دکور توکار، و غیره استفاده نمود. همچنین این نوع چوبها در ساخت انواع آلاچیق، ساخت انواع وسایل چوبی و اشیاء تزئیناتی چوبی مانند مجسمه، گلدان، قاب عکس، ساخت انواع درب و پنجره، اجرای نمای بیرونی ساختمانها و موارد دیگر کاربرد دارند.
چطور ماسکهای اصلی را از غیر اصلی تشخیص دهیم
همه ما دوست داریم در هر موردی که خرید می کنیم کالایی استاندارد و با کیفیت خریداری کنیم. این موضوع در مورد کالاهای پزشکی اهمیت بیشتری دارد. چرا که این کالاها برای سلامت ما هستند و خرید آن ها در نوع های غیر استاندارد و بی کیفیت ممکن است عوارضی ایجاد کند. این مورد در مورد خرید ماسکهایی که در زمان کرونا و برای حفاظت از ویروس می خریم نیز وجود دارد. کوید نوزده بسیار خطرناک است و حتی جهش های زیادی داشته است و خطر آن بیشتر شده است. به همین خاطر ماسک که مهم ترین ابزار برای پیشگیری از آن است اهمیت زیادی دارد. یک ماسک بی کیفیت ممکن است ما را مبتلا کند و حتی به کام مرگ بکشاند. پس بهتر است در خرید این کالای مهم بسیار دقت کنیم.
هر ماسکی فاکتورهایی دارد و برای این که بدانیم ماسک ما خوب و استاندارد است یا خیر اول از همه باید به معیارها و فاکتورهایی که در مورد آن ماسک وجود دارد توجه کنیم. به طور مثال در مورد ماسک سه لایه که متداول ترین ماسک پزشکی است دارا بودن لایه ملت بلون در وسط مهم است. ماسک فاقد ملت بلون کارایی لازم را ندارد. یک ماسک تنفسی استاندارد سه لایه باید دو لایه اسپان باند و یک لایه ملت بلون داشته باشد. لایه ملت بلون با لایه های رویی و زیرین متفاوت است و حالت توری شکل دارد. ماسکی که هر سه لایه آن از اسپان باند باشد نمی تواند انتخاب خوبی برای شرایط کرونا باشد.
در مورد ماسک سه بعدی باید توجه کنیم که به غیر از لایه های رویی همه لایه های میانی از ملت بلون باشد. همچنین گاها این ماسک ها فاقد بسته بندی هستند و نباید آن ها را به صورت باز و بدون بسته بندی خریداری کرد. همچنین به دارا بودن علامت های مهم مثل سیب سلامت در آن ها توجه کنید.
ماسکهای فیلتردار دار مدل های n95 و n99 هستند. همچنین دارای سوپاپ برای فیلتر کردن هوای ورودی هستند. نداشتن فیلتر نشان از غیر استاندارد بودن آن ها دارد. همچنین بهتر است ساختار پرسی داشته باشند و به صورت بسته بندی شده آن ها را خریدای کنیم.
ماسکهای جراحی نیز که جراحان در محیط های استریل استفاده می کنند باید در بسته های استریل شده مخصوصی باشد. همچنین نیازی به استفاده از این ماسکها که قیمت بیشتری هم دارند برای شرایط کرونا نیست و همان ماسک های با بسته بندی و استاندارد کافی هستند.
بهتر است هر کالایی را از جای اصلی و مرکز فروش استاندارد آن تهیه کنیم. ماسک و دیگر کالاهای پزشکی ممکن است در خیلی از فروشگاه ها عرضه شود. اما بهتر است آن ها را از داروخانه ها و یا مراکز عرضه مجاز کالاهای پزشکی بخریم. این مراکز اجازه فروش کالاهای غیر استاندارد را ندارند و راحت تر می توان به آن ها اعتماد کرد. از خرید این کالاها از دست فروشان پرهیز کنید. همچنین محصولاتی که علامت سیب سلامت و تاییدیه ها و مجوزهایی بر روی بسته بندی آن ها وجود ندارد را نباید خریداری کنیم. این کالاها ممکن است سلامت ما را به خطر بیندازند.